Promocja sprzedaży, często nazywana także promocją specjalną czy uzupełniającą dotyczy promocji głównie produktów konsumpcyjnych. Zapewne większość z nas spotkała się z tą formą promocji na przykład w supermarketach. Często, szczególnie w weekendy można spotkać się koncentrator tlenowy w nich ze specjalnymi stoiskami, na których możemy spróbować reklamowanych produktów. Często produkt, który jest w ten sposób reklamowany jest także w promocji, co sprzyja decyzjom zakupowym klientów, a sprzedaż produktu rośnie. Na stoiskach tego typu stosowane są różne bodźce, które mają za zadanie uatrakcyjnić promowany towar. Promocja sprzedaży jest także stosowana na przykład na targach czy różnych wystawach. Promocja taka opiera się także na wręczaniu klientom upominków, próbek produktów, organizowaniu loterii czy konkursów. Dodatkowo klientom oferowane są okresowe promocje i obniżki cen. Ta forma promocji jest niezwykle skuteczna, ponieważ klienci, którzy mają szansę przetestowania danego produktu, często decydują się na jego zakup.
Categories:Bez kategorii